wtorek, 12 września 2017

Czekolady Milka

Początek produkcji popularnej czekolady Milka zaczął się w szwajcarskim mieście Neu­châtel, gdzie cukiernik Philippe Suchard w 1825 roku rozpoczął sprzedaż ręcznie robionych słodyczy. W latach dziewięćdziesiątych XIX wieku  firma Suchard'a wyprodukowała pierwszą tabliczkę czekolady mlecznej. 
W 1901 roku zarejestrowano nazwę "Milka", która powstała od połączenia słów: Milch i Kakao. Od początku istnienia firmy wzór opakowania tworzy fioletowe tło z łaciatą krową na tle Alp.
Moje najstarsze opakowania tej czekolady są papierowe. Na jednym z nich jest skoczek narciarski Martin Schmitt, który na swoim kasku reklamował "Milkę".















Obecnie istnieje mnóstwo rodzajów czekolady "Milka": z ciasteczkami Lu, z solonymi krakersami, z kawałkami karmelu, malinowa, jogurtowo truskawkowa, mleczna z kawałkami herbatników, z ciasteczkami oreo, mleczna z trzema różnymi nadzieniami i jeszcze wiele innych.





Opakowania tych czekolad dostałam od  Jacka, który pracuje z Marzenką. Jacek ciągle próbuje nowych smaków i specjalnie dla wzbogacenia mojej kolekcji, kupuje różne rodzaje czekolad Milka, Wawel, Wedel. Także moja znajoma Amelia często przynosi mi opakowania "Milki".

Dzisiaj chciałam się również pochwalić pierwszym opakowaniem czekolady wyprodukowanej na Dominikanie, którą przywiozła Halszka, koleżanka mojej bratanicy Marzenki. Halszka wyjechała na tam podczas "miodowego miesiąca", a jednak nie zapomniała przywieź tak cenne dla mnie opakowanie, a czekolada chociaż biała, była też bardzo dobra.



1 komentarz:

  1. Zapraszam wszystkich na Ostrowski Dzień Kolekcjonera, który odbędzie się 16 września 2017 roku, w godz. 10.00-14.00 w Ostrowskim Centrum Kultury. Wśród wystawców zaprezentuję swoją kolekcją opakowań po czekoladach.

    OdpowiedzUsuń